Hur ändrar jag uttagskonto?

Det enklaste sättet att ändra ditt föranmälda utbetalningskonto för kommande uttag är att logga in på Mina sidor med BankID, klicka på ”Mer”, därefter ”Ändra utbetalningskonto”. Där kan du enkelt genomföra ändringen direkt online.

Om din bank inte finns som alternativ via den automatiska lösningen på Mina sidor, går det bra att skicka ett meddelande till oss via Mina sidor för att genomföra ändringen, uppge bank och kontonummer. Observera att kontot måste tillhöra dig som kund.

Om du inte har BankID, kan du fortfarande ändra ditt utbetalningskonto genom att ladda ner och fylla i en blankett. Skicka den ifyllda blanketten tillsammans med en kopia på giltig ID-handling till adressen nedan. Vi skickar en bekräftelse när ändringen är gjord.

Ladda ner blanketten

Ifylld blankett skickas till:

NOBA Bank Group AB (publ)
c/o Posten Scanning AB
Svarspost 20 532 573
110 56 Stockholm.

Observera att om du ändrar utbetalningskonto i samband med uttag eller avslut kan det dröja några dagar extra innan du har pengarna tillgängliga på ditt konto. Det beror på att vi av säkerhetsskäl behöver bekräfta ändringen innan vi gör din utbetalning.

Nordax Bank

NOBA Bank Group AB (publ)

Organisationsnummer: 556647-7286

Styrelsens säte: Stockholm

+46 (0) 8-508 808 00

www.noba.bank