Kund som shoppat

Välkommen att logga in!

På Mina sidor får du en tydlig översikt över ditt lån eller sparande.

 

Lån

Sparande

  • Ansök om tilläggslån

    Tilläggslån

    Som god kund med ett välskött lån erbjuder vi dig att enkelt ansöka om en utökning av ditt befintliga lån. Du betalar ingen ny uppläggningsavgift och kan ansöka om ett totalt lånebelopp på 500.000 kr, inklusive ditt nuvarande lån. Grundkraven för tilläggslån är samma som för ditt nuvarande lån. Du ska även ha gjort minst 3 månadsbetalningar i följd på ditt lån. För ett totalt  lånebelopp på 400.000kr eller mer krävs en medlånetagare.
     

    Ansök om ett tilläggslån

    Ansökan är inte bindande, alla detaljer kring det nya lånet kan du ta ställning till när du får ditt nya erbjudande.
    För snabbaste process, välj att signera ditt skuldebrev elektroniskt. Räntesättningen baseras på lånets storlek och kreditprövningen vid varje ansökningstillfälle, därför kan räntan på det nya totala lånet ändras.

    Har du fått en kod i din månadsavi eller i ett erbjudande fyller du i den nedan, annars ange att du saknar kod. 

  • Till sidans topp
  • Teckna Låneskydd

    Låneskydd

    Låneskydd är en frivillig försäkring som kan hjälpa dig med återbetalningen av ditt Nordax-lån om du skulle bli sjukskriven eller arbetslös. Vid dödsfall kan försäkringsersättning lämnas med upp till 410.000 kr. Klicka på länken nedan för att ansöka, läsa mer och ta del av försäkringsvillkor med undantag och begränsningar.

    Läs mer och teckna låneskydd

      

    Utnyttja din försäkring

    För att göra en skadeanmälankan går du enklast in på försäkringsgivaren AXAs hemsida där du kan anmäla dina ersättningskrav. Du kan även printa ut och fylla i blankett nedan och skicka den till försäkringsgivaren AXA,
    Box 7439, 103 91 Stockholm. Har du frågor är du välkommen att kontakta AXA på 08-502 520 69.

    Säga upp din försäkring

    Försäkringen gäller för en månad i taget och förnyas automatiskt, om den inte i enlighet med försäkringsvillkoren sägs upp eller upphör av annan anledning.

    Vill du säga upp ditt Låneskydd kontaktar du oss på telefon eller skriver till oss. Försäkringen upphör då att gälla den sista dagen i aktuell månad eller det senare datum du anger. Du har även rätt att ångra försäkringen inom 30 dagar från att försäkringen tecknades, meddela oss i så fall muntligt eller skriftligt.

    Försäkringen upphör

    Försäkringen gäller för en månad i taget och förnyas automatiskt, om den inte i enlighet med försäkringsvillkoren sägs upp eller upphör av annan anledning.

    Försäkringsskyddet som gäller vid dödsfall upphör senast när du fyller 70 år. Övriga försäkringsskydd upphör då du fyller 65 år eller tidigare om du går i pension eller får ersättning som är att likställa med pension.

    För fullständig information om när försäkringen upphör, läs mer i Villkor Låneskydd och Förköpsinformation

     

  • Till sidans topp
  • Förlängd återbetalningstid

    Få en lägre månadskostnad när du förlänger din återbetalningstid

    Genom att förlänga din återbetalningstid får du en lägre månadskostnad. Det lägsta månadsbelopp du kan bli aviserad är 150 kr och en av låntagarna måste vara under 75 år när lånet slutbetalas. Tänk bara på att den totala kostnaden för lånet blir något högre när du förlänger återbetalningstiden.

    Ansök om att sänka din månadskostnad

    Du kan ansöka om olika återbetalningstid beroende på ditt lånebelopp. 
    Lånebelopp mindre än 30 000 kr: upp till 8 år
    Lånebelopp 30 000 - 299 000 kr: upp till 12 år
    Lånebelopp 300 000 - 500 000 kr: upp till 15 år

    Vi meddelar dig skriftligt, blir ansökan beviljad får du ett tilläggsavtal för signering.

  • Till sidans topp
  • Ansök om Autogiro

    Autogiro

    Betalar du med autogiro drar vi det aviserade beloppet från ditt konto den 28:e varje månad. Om den dagen infaller på en helgdag så görs dragningen närmaste bankdag före den 28:e. Skulle det av någon anledning inte fungera att dra pengar från ditt konto meddelar vi dig snarast så du inte missar betalningen.

    Byt till autogiro
  • Till sidans topp
  • Anslut dig till e-faktura

    Vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig som kund, därför erbjuder vi dig möjlighet att betala dina fakturor elektroniskt i stället för att få pappersfakturorna hemskickade. Tjänsten är kostnadsfri, och du kan enkelt med ett klick godkänna din faktura som skickas till din internetbank varje månad. Kontakta din bank för mer information om hur e-faktura fungerar just i din bank.

  • Till sidans topp
  • Insättningar på ditt sparkonto

    Insättningar görs till ditt Nordax kontonummer, de första fyra siffrorna är clearingnummer. Kontonumret hittar du när du loggar in på Mina sidor. De finns även på ditt kontobevis och annan korrespondens. Du kan sätta in totalt 950 000 kr hos oss. Bekräftelse på din insättning hittar du på Mina sidor.

    Insättningsgarantin ger dig rätt till ersättning för de pengar du satt in, inklusive räntan fram tills garantin utlöses. Maximal ersättning uppgår till 950 000 kr. Pengarna utbetalas av Riksgälden inom 7 arbetsdagar från det att insättningsgarantin inträdde.

     

  • Till sidans topp
  • Göra uttag från ditt sparkonto

    Du kan enkelt göra uttag genom att logga in på Mina sidor. Där kan du även flytta belopp mellan konton om du har fler sparkonton hos oss.

    Har du inte BankID kan du ladda ner blanketten och skicka den till oss tillsammans med giltig ID-handling.

    Pengarna överförs till det angivna kontot inom en till två bankdagar.

  • Till sidans topp
  • Ändra utbetalningskonto

    Vill du ändra ditt föranmälda utbetalningskonto för kommande utbetalningar skickar du den ifyllda blanketten till oss. Bifoga en kopia på giltig ID-handling. När ändringen är gjord skickar vi dig en bekräftelse.

    Om du ändrar utbetalningskonto i samband med uttag eller avslut kan det att dröja några dagar extra innan du har pengarna tillgängliga på ditt konto. 

  • Till sidans topp
  • Besked om saldo och ränta

    På Mina sidor kan du enkelt följa utvecklingen av ditt sparande.

    I mitten av januari skickar vi ut ett årsbesked till alla våra kunder. Där får du besked om föregående års ränteberäkning. Vi gör avdrag för eventuell skatt på räntan i enlighet med gällande lag och skickar deklarationsuppgifter till Skatteverket.

    Saknar du BankID och önskar besked om ditt sparande andra tider på året, fyll i dina uppgifter nedan så skickar vi ett kontobesked. 

    RÄNTEHISTORIK

    Beställ hem ett kontobesked
  • Till sidans topp
  • Avsluta ditt konto

    För enklast och snabbast process fyller du i formuläret nedan och väljer att signera med BankID. Vi skickar en länk och instruktioner till din e-mail inom ett par minuter, länken är giltig i en vecka.

    Har du inte BankID fyller du i formuläret, men väljer att få det hemskickat för signering. Bor du utomlands ber vi dig istället ladda ner blanketten och skicka den till oss. Om du inte signerar med BankID behöver vi en kopia av giltig ID-handling - bifoga en kopia om du inte gjort det vid ett tidigare tillfälle.

    När kontot avslutas kommer sparkapitalet, inklusive upplupen ränta att föras över till ditt föranmälda utbetalningskonto. Vi gör avdrag för preliminärskatt på räntan enligt gällande lag (f.n. 30 %) och skickar deklarationsuppgifter till Skatteverket. Till dig skickar vi en bekräftelse, med uppgifter om ränta och innehållen preliminärskatt.

    Fyll i formuläret
    Mitt saldo inklusive ränta önskas överfört till:*
    Jag önskar signera:*