Hand som spelar fiol

 Synpunkter och klagomål

  • Klagomål

    Hjälp oss bli bättre

    Om det är något du inte är nöjd med vill vi gärna höra dina synpunkter, det ger oss möjlighet till förbättring. Vid klagomål vill vi att du i första hand kontaktar oss på telefon 08-508 808 00. Då kan vi ge dig ytterligare förklaring och reda ut eventuella missförstånd.

    Är du inte är nöjd med svaren kan du vända dig till klagomålsansvarig:
    Nordax Bank AB (publ), att. Malin Jönsson, Box 23124, 104 35 Stockholm. Lämna information om vad ärendet gäller, samt dina kontaktuppgifter så hör vi av oss så snart vi kan. Du kan också maila info@nordax.se (lån) eller spara@nordax.se (sparande).

    Om du fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till:

    • Allmänna reklamationsnämnden (ARN, nämnd för alternativ tvistlösning) www.arn.se, Box 174, 101 23 Stockholm
    • European Consumer Centres (ECC)
    • Konsument Europa www.konsumenteuropa.se
    • Den europeiska onlineplattformen för prövning och tvistlösning www.ec.europa.eu/consumers/odr
    • Allmän domstol för prövning

    Kostnadsfri vägledning kan också lämnas av den kommunala konsumentvägledningen eller Konsumenternas Bank- och finansbyrå www.konsumenternas.se

    Om du är missnöjd med någon åtgärd i Nordax försäkringsförmedling kan du även vända dig till AXA, Kundombudsmannen. Skriv, ring eller maila: AXA Kundombudsmannen, Box 7439, 103 91 Stockholm, tel 08–502 520 63 eller clp.se.kundombudsman@partners.axa

    Gäller frågan beslut om försäkringsersättning, vänd dig till Kundombudsmannen hos Genworth Financial. Anser du att klagomålet inte resulterat i en tillfredsställande rättelse kan du ansöka om prövning hos Personförsäkringsnämnden (nämnd för alternativ tvistlösning), Box 24067, 104 50 Stockholm, www.forsakringsnamnder.se, tel: 0200-22 58 00, eller ARN.

    Gäller ditt klagomål låneerbjudanden som vi skickat till dig personligen

    Vi skickar ut erbjudande ett antal gånger per år för att tala om att vi finns tillgängliga om ett lånebehov uppstår. Dina adressuppgifter har vi köpt från en databas som heter IDM Adress. Mer information om den adresskällan finns på www.idm-adress.se

    Vill du inte få fler av våra utskick, kan du även meddela oss så ser vi till att du blir bortplockad från vår adresslista. Vi ber dig bara ha överseende med att du fortfarande kan få erbjudanden under ett par veckor efter din anmälan. Det beror på att enstaka brev till dig redan kan ha skapats från ett adressurval som gjordes innan din reklamspärr.