Så lånar du till sommarens renovering

Jakten på drömbostaden får allt fler att investera själ, hjärta och pengar i renoveringar. Långt ifrån alla har dock det kapital som krävs för att förverkliga drömmen.

– Men det finns privatlån som passar alla oavsett vardagsekonomi, säger Janet Jokinen, en av våra privatlånespecialister.

Sommar, sol och – ambitiösa renoveringsprojekt. Det blir allt vanligare att svensken rullar bort solstolen och istället skjuter in kapital i det eftersatta badrummet, till att rusta upp torpet eller till att bygga en ny veranda.

Problemet är bara att renoveringar såklart kostar pengar – och att sparkontots storlek inte alltid matchar budgeten. Då kan ett av våra privatlån vara ett alternativ.

– 20-25 procent av våra kunder använder de utbetalda pengarna till renoveringar, säger Janet Jokinen, privatlånespecialist på Nordax Bank.

Hos Nordax kan man ansöka om privatlån mellan 10 000 kronor och en halv miljon kronor. Oavsett summa gör Nordax Bank en noggrann och ärlig bedömning av personens situation så att hen känner sig trygg genom hela låneprocessen.

Janet_artikel.jpg
Janet Jokinen, Privatlånespecialist på Nordax


– När man funderar på att ta ett privatlån är det viktigt att man tänker igenom sin situation och hur det skulle påverka vardagsekonomin. Många kunder väljer till exempel att ta ett lån med lite längre återbetalningstid för att hålla ner de fasta månadsutgifterna men väljer sen att betala tillbaka fortare när utrymmet finns, säger Janet Jokinen.

– Om man inte känner att erbjudandet passar ens behov och ekonomi kan vi exempelvis justera låneavtalet med en annan återbetalningstid eller korrigera beloppet. Vi försöker anpassa erbjudandet så att man får ett lån som passar ens vardagsekonomi.

I en omvärld som blir allt mer digitaliserad undviker Nordax Bank papper och snigelpost för att kunna fokusera på så smidiga processer som möjligt, något som är uppskattat bland kunderna.

– Att hänga med på digitaliseringsresan är en hygienfaktor för oss; många kunder förväntar sig att man ska kunna sköta allt elektroniskt. Samtidigt är det viktigt att vara tillgängliga även på andra sätt, att se det mänskliga perspektivet och ta oss tid för dem som vill ha återkoppling via telefon istället, säger Janet Jokinen.

Just tillgänglighetsbiten och servicetänket har bidragit till att Nordax Bank hamnar högt upp i olika kundnöjdhetsundersökningar.

– Vi är måna om att kunderna får den bästa lösningen, oavsett om de ska köpa bostad eller renovera. Vi vill helt enkelt finnas där för kunden när livet har som mest att erbjuda, avslutar Janet Jokinen.

 

Läs mer om våra renoveringslån

 

Kopiera länk: